SK Productions News Center

Hideo Kojima يتحدث عن إزاي هو بيخاف بسهولة و إيه أكتر شكل للرعب فعال

في الأيام الماضية كان في تقرير إن لعبة Hideo Kojima القادمة مفهاش عناصر رعب. خلال حديثه مع IGN هو تحدث عن احتمالية تطوير لعبة رعب أخرى في المستقبل, خاصة بـ اعتبار نجاح P.T. و إزاي هي كانت مرعبة فعلا.

ولكن, يبدو إن احنا مش هنشوف لعبة رعب منه في الأساس بسبب

أنا بخاف بسهولة. ده شيء موجود فعلا, Alfred Hitchcock و Steven Spielberg بيخافوا بسهولة جدا, بسبب إني بخاف بسهولة, بيبقى سهل لينا إن احنا نعمل حاجة مرعبة, لأن احنا بنفهم يعني إيه مخيف.

ولكن خلال العملية ديه, احنا دايما بنتخيل المواقف المخيفة جدا فـ بتبقى سبب في أحلام سيئة جدا ليَّ. ده السبب إن أنا مش عايز أعمل لعبة رعب.

هو أيضًا قال إن أكتر طريقة فعلا في صناعة عناصر الرعب هو صناعة حاجة مختلفة تماما عن الطبيعي و غير معروفة.

حاجة مختلفة شوية, في أول نظرة هم مش قادرين يحددوا إيه ده و إن ده شيء عجيب. لما بتعمل حاجة زي كده ده بيلخبط العقل, وبيبقى سبب في إن أعصاب الشخص اللي بيشوف الحاجة ديه تتعب.

Death Stranding تحت التطوير حاليا على PS4 و PC.

Yousef ElAdawy

رئيس تحرير SK Productions / 3rabGamer. محب للـGaming منذ الصغر. و من متابعي السينما بشغف. أهتم بمعظم أنواع اللعب, ولكن أقرب الـGenres لقلبي الـJRPGs و Open World و Narrative Based.