SK Productions News Center

دعم الـMods الخاصة بـFallout 4 هينزل 31 مايو على Xbox One

الأسبوع القادم, لاعبي الـXbox هيحصلوا على 667 Mod خاص بـFallout 4.

Bethesda اعلنت إن دعم Mods على Xbox One هيبقى متوفر يوم 31 مايو بشكل رسمي.

و Bethesda جربت كذا Mod في بث حي النهاردة, و قالوا إن Mods هيبقى الأقصى المسموح لتحميله هو 2 جيجا. حتى لو Mod معموله تحميل بس مش نشط هيتحسب. Bethesda قالوا إن هم ممكن يزودوا الرقم ده في المستقبل.

تم نشر معلومات اخرى من البث الحي عن دعم Mods:

  • لما تحمل Mod و تشغله و بعد كده تبدأ Saved Game, ده مش هيأثر على Game Save الخاص باللاعب. الـSaves المستقبلية هيتم تقسيمها لاتنين: الـSave الأصلي و Save المعدل.
  • بعد تشغيل Mods, اللعبة هتحتاج إنها تعمل Restart عشان تحمل Mod, و نفس الموقف مع اطفاء Mod.
  • زي PC, الـMods ممكن يبقى ليهم زي ترتيب تحميل. اللي مش عارف إزاي موضوع ده بيشتغل, ببساطة الترتيب ده بيضمن ثبات اللعبة. بعض Mods بيحتاجوا Mods تانية عشان يشتغلوا و عن طريق النظام ده بيقدموا طريقة لعدم حدوث مشاكل. لو عندك أكتر من Mod شغال و حصل مشكلة, ساعات تغير الترتيب بيفيد.
  • مستخدمي Xbox One هيقدروا يحملوا أو يحفظوا Mods مباشرة من قائمة اللعبة.
  • Achievements هتبقى مقفولة لو في Mod شغال. نفس كلام مع Trophies.

حاليا استخدام Mods على Xbox One في مرحلة بيتا و هيبقى رسمي يوم 31 مايو القادم.

مستخدمي PS4 هيقدروا يحملوا الـMods بعد شهر من اطلاق الدعم على Xbox One, ولكن مفيش موعد نهائي و رسمي.

Yousef ElAdawy

رئيس تحرير SK Productions / 3rabGamer. محب للـGaming منذ الصغر. و من متابعي السينما بشغف. أهتم بمعظم أنواع اللعب, ولكن أقرب الـGenres لقلبي الـJRPGs و Open World و Narrative Based.