أخبار و مراجعات ألعاب الفيديو

مطور The Witcher:الـ6 TFLOPS يضعوا الـXbox Scorpio على نفس مستوى الـPC

SHARE
, / 172
مطور The Witcher:الـ6 TFLOPS يضعوا الـXbox Scorpio على نفس مستوى الـPC

مايكروسوفت فعلا صنعوا وحش وهو الـXbox One Scorpio – جهاز الـXbox One المحدث القادم و المسمى من قبل مايكروسوفت انه أقوى Console اتعمل في التاريخ. وعلى الرغم من احنا منعرفش عنه الكتير, ولكن احنا عارفين إن مايكروسوفت هدفها هو إن ده هيبقى أقوى Console في تاريخ Consoles, و ده عن طريق قوة GPU تصل لـ6 TFLOPs.

ويبدو كده إن المطورين متشوقين جدا لامكانيات الـScorpio. في حديث Mateusz Tomaszkiewicz من CD Projekt Red مع GamingBolt, قال إن لو الـScorpio كان متوفر أيام تطوير The Witcher, كان اللعبة ممكن تبقى شكلها افضل – كان من الممكن إن يبقى شكلها زي الـPC دلوقتي.

بالتأكيد الألعاب على Scorpio هيبقى شكلها افضل. لو كان متوفر أيام تطوير The Witcher, أنا بعتقد إن احنا كنا هنوصل لنفس المستوى اللي على PC أو ممكن أفضل كمان.

أيضًا تحدث عن إزاي Scorpio واصل لقوة PC حاليا, مع توفير ملحوظة مهمة وهي إن Scorpio يقدر يوصل حاليا للمستوى الخاص بـHigh-End PCs, ولكن عقبال ماالجهاز ينزل السنة القادمة, ممكن الـPC يكون عدى مستوى الجهاز.

ده رأي الشخصي: أنا بعتقد إن الـPC بينموا وبيتطور بسرعة كبيرة جدا. كل فترة بيبقى في Graphic Cards جديدة متوفرة بشكل أكتر من Consoles جديدة. فـ أنا بعتقد إن آه حاليا Scorpio على نفس المستوى الـPC. ولكن أنا بعتقد إن الموضوع حتمي وبسبب نمو الـPC السريع هيتفوق على الـScorpio.