أخبار و مراجعات ألعاب الفيديو

فيديو دعائي جديد لقصة Mass Effect Andromeda بالاضافة لمعلومات جديدة عن اللعبة

SHARE
, / 377
فيديو دعائي جديد لقصة Mass Effect Andromeda بالاضافة لمعلومات جديدة عن اللعبة

الفيديو اللي وعدت بيه Bioware انها تعرضه في اليوم السنوي للعبتها Mass Effect اتعرض اخيرا و من خلاله في نظرة اكبر علي Mass Effect Andromeda و العرض ظهر فيها بعض اللقطات السينمائية و لقطات سريعة من الـGameplay و ظهور لبعض انواع الكائنات الفضائية من الثلاثية الاولي زي الـsalarian بالاضافة لظهور العدو الرئيسي في اللعبة اللي من المحتمل يكون اسمه Khet.

ابطال اللعبة الاساسين هما Sarah و Scott Ryder اخ و اخت تؤام والدهم و هو Alex Ryder ظهر في العرض الاول للعبة من فترة في عرض E3 2015.

اللعبة تم التأكيد علي رجوع مهمات ولاء الشخصيات الجانبية ليك و اللي كانت بتلعب دور اساسي في بناء علاقتك بالفريق الخاص بك لكن الفكرة انها هتكون اختيارية عكس الاجزاء الاولي لكنها هتفضل مؤثرة علي النهاية.

المعلومة الاهم كانت بخصوص توقيت حدوث اللعبة و التوقيت هو سنة 2185 و المعاد دا يعتبر بعد نهاية احداث الجزء التاني و قبل بداية احداث اضافة Lair of the Shadow, ولكن دا معاد بداية احداثها لان ابطال اللعبة هيبدأوا رحلة مدتها 600 سنة في حالة ثبات للوصول لمجرة اندروميدا و بداية الاحداث الرئيسية سنة 2785.

اللعبة هيقوم بتغطيتها موقع Gameinfromer في خلال الاسابيع القادمة و في احتفالية The Game Awards هيكون في استعراض Gameplay اكتر.