أخبار و مراجعات ألعاب الفيديو

السبب وراء إعلان تاريخ نشر Fallout 4 هو إن اللعبة شبه منتهي تطوريها

SHARE
, / 222

Bethesda صرحت إن هما كانوا عايزين الكشف عن Fallout 4 يبقى أكتر من الحاجات العادية اللي الناس بتعملها و ده معنى انه يكشف عن التفاصيل وإنت بتتفرج مش يتم تأجيلها لمناسبة معينة .

مع الكلام ده فريق مطورين اللعبة عندهم مايكفي من الثقة انهم يعلنواعنها قبل خمس شهور من موعد نزولها و الكلام ده طبقا لـPete Hines نائب رئيس قسم  التسويق و العلاقات العامة.و قال ان شركات نشر و مطورين بيعلنوا عن اللعبة بدري عشان يحصل ضجة و كلام عليها. في بعضالأحيان الموضوع بيوصل لسنة أو اتنين.

Fallout 4 بتكسر القاعدة ده تماما لأن مش فاضل عليها الا شهور , بس هل ده وقت كافي عشان يتحمس اللاعبين ليها؟ Hines علق على الموضوع ده بانهم حسوا انهم يقدروا يحمسو الناس ويخلو اللعبة تبيع في الفترة ده ولو ماكنوش شايفين كده كانوا اعلنوا عنها بدري خصوصا إن هي اسم و سلسلة ضخمة بالتالي ده هيساعدهم.

Hines كان برضه شايف إن الطريقة ده في الإعلان عن موعد نشر اللعبة “امتع” من انه يبعت Link للمواقع والقنوات فيه فيديو فيه التاريخ. وأنا بصراحة مش شايف إي حاجة غلط في الكلام ده الرجل عنده حق. وعلق إن فريق العمل قرب ينهي تطوير اللعبة وده خبر يطمن الناس المحبين لـFallout اللي كانوا قلقانين من التأجيل وأنا واحد من الناس ديه.

Fallout 4 هتنزل يوم 10 نوفمبر على جميع أجهزة الجيل الحالي وأجهزة PC.