أخبار و مراجعات ألعاب الفيديو

الاعلان عن Watch Dogs 2 و تفاصيل عن البطل الجديد و مميزات الـGameplay الاساسية

SHARE
, / 991
الاعلان عن Watch Dogs 2 و تفاصيل عن البطل الجديد و مميزات الـGameplay الاساسية

Ubisoft كشفت رسيمان عن Watch Dogs 2.

بطل اللعبة اسمه Marcus Holloway, وهو Hacker متهم بحاجات هو لم يفعلها وده بسبب خوارزميات التنبؤ الخاصة بـctOS 2.0

اللعبة هتبقى في سان فرانسيسكو وهي المدينة الأخيرة اللي بتستخدم تكنولوجية ctOS 2.0, و Marcus عنده النية الكاملة انه يدمر النظام ده.

Marcus بيستطيع انه يخترق البنية التحتية الخاصة بالمدينة و أيضًا أجهزة كل الأشخاص اللي في اللعبة. هو يقدر انه يسيطر على Drones, عريبات, حاملات, روبوتات, و المزيد. و يقدر انه يصنع أسلحة و Upgrades خاصة بـ بالأسلحة و Drones الخاصة بيه عن طريق 3D Printer. أيضًا Marcus بيتجول بشكل أساسي بـTaser/صاعق و كرة متصلة بـParacord عشان تقدر إنك تفقد أعدائك الوعي من غير ماتقتلهم. و أيضًا تم تقديم hand-to-hand Combat جديد تماما. في اللعبة هتقدر إنك تخلص المهمات من غير ما تقتل شخص أو طبعا الحل التاني و الأسهل هو إنك تعلن الحرب على كل أعدائك اللي في اللعبة و تحارب بالسلاح.

عالم اللعبة هيبقى اكبر و متصل أكتر, اللاعبين هيقدروا انهم يخترقوا نظام المرور وهم في مطاردات. ميكانيكيات السواقة تم تغيرها بشكل كامل, وبلشكل ده السواقة في Watch Dogs 2 هتبقى افضل بكتير من الجزء الاول.

اللاعبين هيقدروا انهم يتحركوا في أسطح مدينة Oakland, و يدخلوا مكاتب في مدينة Silicon Valley. دول مدينتين خليجيتين معروفين جدا موجودين في اللعبة, و التالتة هي Marin County. في أحياء كتير من كل منطقة مليئة بـ أشخاص, هندسة معمارية, و معالم في سان فرانسيسكو معروفة جدا في الحقيقة.

مدينة Silicon Valley مليئة بـTechies, و طلاب, و مقرات شركات Tech. أما منطقة Downtown هتقدم مكان عمودي أكتر عن طريق ناطحات السحاب والمباني.

المهمات ممكن تخلص بـ أي ترتيب, وكل مهمة ليها القصة الخاصة بيها. ده هيساهم في عدد المتابعين لMarcus و يقربه من نهاية اللعبة.

اللعبة هتقدم Online Multiplaer سلس جدا هيسمح للاعبين انهم يتقابلوا في عالم اللعبة و يلعبوا Co-op. و هيبقى في Versus Mode أيضًا.

Multiplayer بيشتغل بشكل سلس جدا, كل المطلوب إن اصدقائك يبقوا فاتحين وعن طريق قائمة الأصدقاء هتخشوا مع بعض. من غير الاحتياج لقائمة اخرى, شاشات تحميل, أو أي حاجة تانية بتفصل من التجربة الرئيسية. اللاعبين هيقابلوا لاعبين آخرين بيلعبوا اللعبة وهنا بيجي دور يا يحصل لعب تعاوني يا تنافسي.

 اللعبة هيبقى متوفر منها ثلاثة نسخ اضافية وهم:

  • Deluxe Edition: هيبقى متوفر فيها اللعبة, كم/Sleeve حصري, خريطة سان فرانسيسكو, lithographs و مجموعة Deluxe من customization items. النسخة ديه هتبقى متوفرة بـ$69.99
  • Gold Edition: تحتوي على اللعبة, Deluxe pack, و Season Pass. النسخة ديه هتبقى متوفرة بـ$99.99
  • San Francisco Edition: هتبقى متوفرة في صندوق مخصوص, تحتوي على اللعبة, و محتوى رقمي اضافي زي The Deluxe pack, و مهمة Zodiac Killer, تمثال خاص بـMarcus, ملصقات/Stickers للـLaptop, خريطة  سان فرانسيسكو, و lithographs.
  • Wrench Junior Robot Collector’s Pack و The DedSec Collector’s Case: هتحتوي على Gold Edition و تذكارات خاصة بـDedSec, تمثال خاص بـMarcus, وشاح Marcus و قبعته و كتاب فن متكون من 64 صفحة. النسخة ديه متوفرة حصريا على متجر Uplay.

اللي هيعمل Pre-order لأي نسخة من دول هيخصل على مهمة اضافية وهي Zodiac Killer. و هي زي الأسم بتتكلم عن واحد Copycat من المجرم المتسلسل المعروف Zodiac Killer. في اللعبة مقلد الـZodiac Killer بيقتل الناس و بيسخر من الشرطة عن طريق رسايل مشفرة. Marcus هيقوم بفك تشفير الرسايل و هيطارد القاتل, تخليص المهمة ديه هيقدم Outfit متوفر حصريا لملاك المهمة ديه.

اللعبة هتبقى متوفرة في جميع أنحاء العالم يوم 15 نوفمبر على PC, PS4 و Xbox One.