أخبار و مراجعات ألعاب الفيديو

اشاعة – الجزء الثاني من Destiny عنوانه Forge of Hope و تسريب معلومات عن معاد نزوله و تفاصيل القصة

SHARE
, / 202
اشاعة – الجزء الثاني من Destiny عنوانه Forge of Hope و تسريب معلومات عن معاد نزوله و تفاصيل القصة

من خلال موقع Reddit تم نشر كم من المعلومات عن الجزء الثاني من لعبة Destiny و كانت اول المعلومات عنوان اللعبة و هو Forge of Hope.

اما بقي الاهم كان معاد الاصدار فترة الربع الاخير من 2017 مع اصدار اول محتوي اضافي في يوم 4 نوفمبر 2018 و من المحتمل يكون معاد اصدار المحتوي الاضافي بعد اصدار اللعبة بسنة كاملة.

اللعبة من المفترض اصدارها للـPlaystation 4 و Xbox One و بالاضافة للـPC اللي تم التخلي عن اصداراي نسخة ليه من الجزء الاول.

القصة احداثها من بعد اضافة The Taken King للجزء الاول و هي بتدور بشكل كبير عن غزو من الـCabal واحد من الكائنات الفضائية في اللعبة لاخر المدن الخاص بالبشر علي سطح الارض و بداية معركة الدفاع عن البشرية من جانب الـGuardians و استكشاف دوافع الـExos و ملكة اسمها Mara Sov.

المحتوي الاضافي الخاص باللعبة من خلال التوسعة الكبيرة ليها بعد اصدارها في 2018 هتكون مركزة علي كائنات الـVex الفضائية و اصول زعمائهم.

اللعبة مبنية علي محرك جديد تم تصميمه من الصفر موضوع في الاعتبار من خلاله سهولة اضافة المحتويات الاضافية في اللعبة من حين لاخر لان اللعبة هتتبع نظام الـevents من حين لاخر و تقديم اضافات مختلفة من خلاله للقصة و المحتوي العام للعبة.

التسريبات شملت جانب محبط لاي شخص بذل مجهود في بناء شخصياته في الجزء الاول, ان للاسف نقل الشخصيات غير مخطط دعمه تماما و السبب يرجع للمحرك الجديد و و الرغبة في اضافة نظام تصميم شخصيات جديد تماما.

طبعا المعلومات كلها تعتبر تحت بند الاشاعة صحتها شئ من الممكن يتم اثباته مع الوقت.