أخبار و مراجعات ألعاب الفيديو

الالعاب المستقلة المعلن عنها لاجهزة Playstation في مؤتمر PlayStation Experience 2016

SHARE
, / 326
الالعاب المستقلة المعلن عنها لاجهزة Playstation في مؤتمر PlayStation Experience 2016

Omen of Sorrow

هي لعبة قتالية من تطوير AOne Games هتنزل في 2017 متواجد فيها 12 شخصية مبنين علي قصص رعب من مصاصين دماء و مستذئبين و بتحاول ان يكون من خلالها تجربة تنافسية بشكل كبير.

Fallen Legion

اللعبة هيتم اصدارها للـPlaystation Vita و Playstation 4 في النصف الاول من 2017 و مطورة من YummyYummyTummy. اللعبة فكرتها مساعدة اميرة لانها تكون امبراطورة مملكة مدمرة و الجيمبلاي اسلوبه بشكل كامل Turn Based.

Vane

معاد اصدارها في 2017 و مطورة من  Friend & Foe Games و هي لعبة مغامرات قايمة علي استكشاف اسرار عالم مدفون تحت رمال متحركة.

Hand of Fate 2

اللعبة بتيجي طبعا كجزء تاني للعبة تم اصدارها في 2015 و هي بتحاول تقدم تجربة اشبه بالعاب الكروت لكن المرة دي بشكل مختلف و ثلاثي الابعاد

Games of Glory

هي لعبة top-down shooter تعاونية من تطوير Lightbulb Crew و فيها بعض العناصر المختلطة بين العاب الـMOBA و الـShooters و هيتم اصدارها في 2017

 

Strafe

هي لعبة Shooter متأثرة بفترة التسعينات و فيها بعض عناصر الـRPG و مراحل بيتم انتاجها بشكل عشوائي و بشكل عام هي بتحاول تقدم تجربه اشبه بـDiablo.

Ys Origin

هي لعبة تعتبر احداثها قبل احداث سلسلة Ys بشكل عام و قبل احداث Ys I: Ancient Ys Vanished بحوالي 700 سنة.  اللعبة هتتقدم بشكل اقرب لشكلها الاصلي و هتنزل يوم 21 فبراير علي Playstation 4 و Vita.

Rain World

لعبة اساسها البقاء علي قيد الحياة و موعود من خلالها تقديم ذكاء اصطناعي لاعدائك بمستوي عدائي و صعب و من خلالها انت بتحاول انك تصطاد غذائك او انك تصبح فريسة لوحوش مفترسة اعلي منك. اللعبة من تطوير Videocult و نشر Adult Swim Games و هتنزل في 2017.

Dreadnought

هي لعبة تنافسية بشكل اساسي 5 اشخاص ضد 5 باستخدام سفن حربية فضائية ضخمة, اللعبة معلن عنها من 2015 و من المحتمل اصدار Beta ليها علي الـPlaystation 4 في 2017.

Absolver

لعبة من تطوير Devolver Digital و هي لعبة قتالية و تنافسية معتمدة علي فنون قتالية بشكل كامل

Full Throttle Remastered

كما هو واضح من الاسم هي فعلا Remaster للعبة Full Throttle اللي نزلت سنة 1995 و اعلن عنها Tim Schafer بنفسه. اعادة اصدار اللعبة هيتم من خلال اعادة تصميم الشكل العام للعبة بدقة اعلي و رسوميات 3D و اعادة تصميم الاصوات و الموسيقي. و اللعبة هيكون من خلالها امكانية التبديل بين الشكل القديم و الجديد منها و هي من المفرض تنزل في 2017.