SK Productions News Center

السبب وراء إلغاء Prey 2

الكشف عن Prey خلال E3, أنهى أمل إن احنا نشوف Prey 2 تاني. Pete Hines نائب تسويق Bethesda تحدث مع GameSpot في QuakeCon عن اللعبة و سبب إلغاءها.

بصراحة, الموضوع مش بالتعقيد ده, الموضوع بيوصل لنقطة إن مش ده اللي احنا عايزينه و مفيش طريق واضح نوصل بيه للـ احنا عايزينه. فـ قررنا إن أفضل حاجة هو عدم الأستمرار. هو ده الموضوع.

Hines أضاف إن Bethesda لن تنشر تفاصيل أكتر عن الموضوع ده تاني, لأن ده شيء من الماضي و مطوري اللعبة ستوديو Human Head شغال على مشاريع أخرى حاليا.

أنا مش عايز اتحدث عن الموضوع ده تاني وأخش في تفاصيل زي ده عمل و ده قال واحنا قلنا. أنا عايز الناس ديه تنجح جدا وإن الموضوع ده مش كل شوية يتم ذكره. في لعب بيتم الغاءها. ده شيء طبيعي و بيحصل.

على الرغم من رغبة Hines بـ انه ميفتحش مواضيع في الماضي, Hines تحدث مع Chris Rhinehart مؤسس ستوديو Human Head قبل ما Bethesda تكشف عن Prey الجديدة خلال E3. هو كان عايز يعرف Rhinehart عن إيه اللي هيحصل بالظبط.

أكرر, أنا عايز الراجل يقوم بشغله و انه لا يقلق عن انه لازم يوضح أو يدافع عن حاجة.

أول Gameplay لـPrey الجديدة كان تم عرضه خلال QuakeCon و ممكن تشوفه من هنا. و انطباعنا الشخصي عن اللعبة من هنا.

Yousef ElAdawy

رئيس تحرير SK Productions / 3rabGamer. محب للـGaming منذ الصغر. و من متابعي السينما بشغف. أهتم بمعظم أنواع اللعب, ولكن أقرب الـGenres لقلبي الـJRPGs و Open World و Narrative Based.